Alegesanatos Sfaturi 16 consumatori s-au adresat Centrului de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru

16 consumatori s-au adresat Centrului de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru

Pe parcursul ultimei săptămîni, prin intermediul liniei telefonice specializate, 16 consumatori s-au adresat Centrului de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru. Aceștia au invocat mai multe încălcări ce se referă la etichetarea necorespunzătoare a diferitor produse alimentare: produse de culinărie (salate, specialități din carne și pește), produse de cofetărie (biscuiți, halva, napolitane) produse de panificație preambalate (pesmeți) produse lactate (unt și cașcaval în asortiment), semifabricate din pește (burgher de somon, burgher de pește), produse din carne preambalate, etc. În rezultatul acestor sesizări, Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru a expediat în dresa operatorilor economici 8 scrisori, prin care am solicitat respectarea cerințelor legale privind comercializarea produselor alimentare și protecția drepturilor consumatorilor.

Tot în această perioadă am recepționat răspunsurile agenților economici la scrisorile adresate anterior. În unul din răspunsuri un agent economic ne-a informat că a întreprins mai multe acțiuni pentru a respecta prevederile legale în vigoare ce se referă la etichetarea corectă a produselor alimentare. Agentul economic a menționat că că la toate tipurile de plăcinte cu diferite împluturi care sunt expuse spre comercializare au fost perfectate etichete cu informația privitor la data fabricării, data limită de consum, ingridiente și producător. La fel, a luat măsuri pentru respectarea condițiilor de regim termic și condițiilor de păstrare a plăcintelor comercializate.

Totodată, consumatorii au raportat mai multe încălcări privind neconformitatea produselor alimentare. În unul din cazuri, consumatorul a relatat că a procurat de la un magazin specializat din mun. Bălți „Produs lactat acid cu scorţişoară 2,5%”, care conţinea un produs străin (resturile un unui animal sau insectă, fiind impropriu consumului uman. În contextul dat, Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Nord, împreună cu Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru, au sesizat Agenția Națională privind Siguranța Alimentelor, prin care am solicitat investigarea cazului şi aducerea la cunoştinţă a rezultatelor privind calitatea produsului raportat.

Într-un alt caz, 2 consumatori au raportat două zile la rînd (20.03.2018 şi 21.03.2018) despre faptul că în Supermarketul Nr.1 din str. Şciusev 55, secţia culinărie, se comercializează produsul „Fasoliţe” care este deja alterat (înăcrit cu miros urît). În contextul dat, Centrul de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru a sesizat Agenția Națională privind Siguranța Alimentelor, prin care am solicitat investigarea cazului şi aducerea la cunoştinţă a rezultatelor obţinute privind conformitatea produsului alimentar sus-menționat.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Post