Deşi mănânci puţin, kilogramele continuă să se acumuleze şi, în plus, ai probleme digestive în mod frecvent? Te întrebi de ce? Răspunsul este: modul în care combini alimentele.

Iată câteva asocieri nepotrivite prezentate de specialiştii ,,Click! Sănătate”!
Carne cu cartofi
Deşi friptura cu cartofi prăjiţi se numără printre mâncărurile preferate ale multora dintre noi, regulile de nutriţie recomandă să nu combini proteinele (carne, peşte, ouă sau brânză) cu carbohidraţi (pâine, paste, cereale, cartofi sau dulciuri). Rezultatele acestei asocieri sunt scăderea imunităţii organismului, degenerarea unor ţesuturi şi acumularea kilogramelor în plus.
Cartofi copţi cu unt
Nu este bine să combini grăsimi saturate cu amidon, iar în această categorie se încadrează piureul, pâinea cu unt, macaroanele cu brânză, pâinea cu şuncă sau cartofii cu unt ori smântână. Dacă faci acest lucru, activitatea pancreasului scade şi, implicit, şi secreţia de insulină, crescând riscul apariţiei diabetului zaharat. Poţi consuma în schimb grăsimile cu proteine sau cu acizi.
Pâine cu salată de roşii
Roşiile, dar şi fructele acide, precum portocalele, grepfrutul sau lâmâile, nu trebuie mâncate la aceeaşi masă cu carbohidraţii. Această combinaţie face ca enzimele care ar trebui să descompună carbohidraţii să fie distruse de mediul acid. Fructele şi legumele acide, precum şi sucul de fructe, trebuie consumate între mese pentru că produc fermentaţie în stomac.
Carne cu lapte
Dacă tocmai ai mâncat o friptură şi apoi vrei să bei un pahar cu lapte, ar fi bine să te gândeşti de două ori înainte de a face acest lucru. Laptele neutralizează mediul acid din stomac, necesar pentru digestia cărnii. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul celorlalte proteine concentrate. Aşadar, evită combinaţiile de carne sau preparate din carne cu nuci sau cu ouă ori de brânză cu nuci sau cu ouă. Altfel, indigestia nu va întârzia să apară. De altfel, laptele ar trebui consumat întotdeauna singur.