Sursa: http://semneletimpului.ro/

Fiecare dintre noi ar trebui să citim cu atenţie etichetele produselor din coşul de cumpărături, pentru a face cele mai bune alegeri când vine vorba de alimentele pe care le consumăm. 

Iată câteva sfaturi adunate de publicaţia Health care te vor ajuta să alegi cele mai bune alimente pentru un stil de viaţă sănătos.

În primul rând, evită produsele cu un conţinut bogat de grăsimi trans care cresc nivelul colesterolului „rău” (LDL) şi scad nivelul colesterolului „bun” (HDL). Verifică de asemenea dacă există în listă şi ulei parţial hidrogenat, lucru care îţi indică dacă produsul are grăsimi trans.

Nivelul de zahăr conţinut inscripţionat pe pachet ar putea conţine, de cele mai multe ori atât zahărul prezent în mod natural (ca de exemplu fructoza din fructe), cât şi cel adăugat (fructoza din siropul de porumb). Dacă zahărul este printre primele două ingrediente inscripţionate, înseamnă că produsul are un conţinut ridicat. Adesea, ingredientele sunt aranjate după volum. Nu este o metodă infailibilă, însă, explică dr. Walter Willett, deoarece uneori producătorii pot „sparge” cantitatea întreagă de zaharuri, împărţind-o în dextroza, fructoză din sirop de porumb ş.a. El însă ne sfătuieşte să evităm acele produse care au mai mult de un tip de zaharuri. Fii atent şi la acele substanţe care se termină în „oză”: fructoză, glucoză …

Doza Zilnică Recomandată (DZR -Daily Value, DV) semnalează cantitatea suficientă a fiecărui nutrient recomandată pentru majoritatea adulţilor sănătoşi. O sursă bună de substanţe nutritive ar trebui să aibă între 10-19% din DZR.

Verifică şi cantitatea de sodiu conţinută şi ai grijă să nu depăşeşti doza zilnică recomandată de 2.300 de miligrame pe zi.

Atunci când vine vorba de calorii, este bine să consumăm cât mai puţine, dar dacă produsul este bogat în nutrienţi, poţi face o excepţie de la regulă atunci când alegi produsele alimentare.

De asemenea, asigură-te că alimentele din cereale pe care le consumi, precum pâinea sau pastele, au cel puţin trei grame de fibre. Ai grijă ca pe pachetele acestor produse să fie inscripţionat „cereale integrale”, nu „cereale îmbogăţite”, pentru că acestea din urmă sunt rafinate.

Nu în ultimul rând, ia în calcul şi numărul de porţii inscripţionat pe ambalaj, pentru că valorile afişate se referă la o singură porţie.