Centrul de Asistenţă a Consumatorului din regiunea Centru (CAS Centru) este creat în baza Asociaţiei Obşteşti “Centrul de Analiză şi Prevenire a Corupției” (CAPC), şi este o structură regională, alternativă, neguvernamentală, care oferă servicii de informare și consultanță consumatorilor, agenților economici, instituțiilor de stat și altor actori interesați în domeniu.

 

Serviciile acordate de CAS Centru:

1. Informarea şi educarea consumatorilor referitor la securitatea alimentară:

  • compoziţia, etichetarea, păstrarea bunurilor alimentare
  • informaţii complete, corecte şi precise privind produsele alimentare achiziţionate
  • bunuri conforme standardelor de siguranţă

2. Consultarea primară a cetăţenilor la „linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor

3. Acordarea în sediul CAS Centru a asistenţei primare populaţiei privind cazurile de încălcare a drepturilor consumatorilor

4. Direcţionarea populaţiei spre juriştii şi monitorii din cadrul proiectului pentru acordarea asistenţei juridice şi prelevarea probelor de laborator

5. Oferirea informaţiilor şi ajutarea populaţiei de a se adresa autorităţilor competente în protecţia drepturilor consumatorilor

6. Informarea autorităţilor competente despre cazurile depistate a produselor alimentare contrafăcute sau periculoase pentru consumatori

7. Identificarea, sistematizarea şi înaintarea propunerilor de ajustare a cadrului normativ în domeniul securităţii alimentare a consumatorilor

8. Asistarea şi consultarea ONG-lor active şi interesate în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor

9. Consilierea agenţilor economici ce comercializează produse alimentare privind obligaţiile şi drepturile acestora

10. Prestarea altor servicii necesare implementării proiectului ”Sporirea securităţii alimentare a consumatorilor”

 

Echipa CAS Centru:

Viorel Pîrvan

1. Viorel Pîrvan,  jurist                                                                             

2. Radu Jigău,  jurist

 

Contacte CAS Centru:

mun. Chişinău, str. Sfatul Ţării 27, of. 06

“Centrul de Analiză şi Prevenire a Corupției” (CAPC)

tel: 0 691 73 83 4 / 0 22 233200

web: www.capc.md

email: viorel.capc@gmail.com / contact@capc.md 

 

Program de lucru CAS Centru:

Luni – Vineri: ora 9.00 – 18.00, pauză 13.00 – 14.00,

Sîmbătă – Duminică: zi de odihnă

 

„Linia fierbinte” CAS Centru

*Un consumator informat este un consumator protejat*

Centrul de Asistenţă a Consumatorului din regiunea Centru (CAS Centru) a deschis „linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor.

Orice persoană poate apela la numărul de telefon 0 22 233 200 pentru a beneficia de consilierea experţilor CAS Centru privind:

  • drepturile consumatorilor;
  • standardele de siguranţă (securitate) alimentară;
  • protecţie împotriva riscului de a achiziţiona produse alimentare necorespunzătoare, contrafăcute sau periculoase pentru viaţa şi sănătatea consumatorilor;
  • adresarea reclamaţiilor către agenţii economici ce comercializează produse alimentare;
  • obligaţiile agenţilor economici de a remedia sau înlocui gratuit, restitui contravaloarea produsului ori reducerea corespunzătoare a preţului, repararea prejudiciului cauzat de produsul  necorespunzător;
  • informaţiile necesare a fi indicate pe eticheta produsele alimentare;
  • termenele şi condiţiile de păstrare a produsele alimentare;
  • practicile comerciale incorecte ce pot influenţa, constrînge, înşela consumatorul;
  • autorităţile/instituţiile publice competente în protecţia drepturilor consumatorilor;
  • întocmirea reclamaţiilor spre autoritatea/instituţia publică de care ţine specificul problemei;

Persoanele ce apelează la „linia fierbinte”, pot fi invitate la sediul CAS Centru pentru acordarea asistenţei primare privind cazurile de încălcare a drepturilor consumatorilor.

Persoanele ce vor avea nevoie de asistenţă juridică primară vor fi direcţionaţi spre juriştii din cadrul proiectului ”Armonizarea politicilor în domeniul sanitar ale Republicii Moldova şi Georgiei cu cele din Uniunea Europeană”.

În cazul cînd va fi necesar de efectuat probe de laborator a produselor alimentare achiziţionate de consumator, vor fi direcţionaţi spre monitorii din cadrul proiectului pentru prelevarea probelor de laborator.

Dacă vor fi depistate cazuri grave de produse alimentare contrafăcute sau periculoase pentru consumatori, vor fi informate autorităţile/instituţiile competente în protecţia drepturilor consumatorilor.

 

Telefon „linia fierbinte” 0 22 233 200

program de lucru:

Luni – Vineri: ora 9.00 – 18.00, pauză 13.00 – 14.00,

Sîmbătă – Duminică: zi de odihnă

 

*Un consumator informat este un consumator protejat*

 

Scrie o plângere

Ai cumpărat alimente alterate sau necalitative?
Îţi oferim gratuit asistenţa juridică şi analize de laborator!