Sursa: http://www.desprecopii.com/

Ne dorim să oferim copiilor noștri o alimentație sănătoasă pentru că suntem deja conștienți că alimentația are un rol așa de important pentru sănătate. Și totuși, cum ne asigurăm că în hrana copilului nostru se află o proporție perfectă de nutrienți, vitamine, minerale și grăsimi ”bune”? Cum să ne apărăm copilul de invazia mâncărilor nesănătoasă? 

O alimentație echilibrată pentru copil

Pentru o alimentație echilibrată un copil are nevoie de cereale și cartofi, fructe și legume, proteine și calciu. Dacă copilul va consuma aceste alimente în proporții aproximativ egale, ar trebui să primească nutrienții esențiali pentru o sănătate bună.

Dacă alimentația copilului este compusă în cea mai mare parte din alimente nutriționale, este în regulă ca ocazional să primească o mică porție din produse ce conțin zahăr sau grăsimi. Este foarte important ca nici un produs să nu fie interzis sau rău, căci pe acela îl va dori cel mai mult.

Un studiu recent ne dezvăluie faptul că peste 400 produse așa numite child-friendly (adică anume pentru copii) au fost găsite cu un nivel mare de grăsimi, sare și zahăr. De asemenea conțin și mulți conservanți care pot cauza lipsa de concentrare, agitație, hiperactivitate, lipsa somnului și udarea patului.

Cereale și cartofi

Carbohidrații cu amidon ca pâinea, cerealele, orezul, pasta, cartofii și legumele sunt asimilate de corp pentru a forma propria sursă de energie, glucoză. Din nefericire, multe alimente bogate în carbohidrați sunt deja rafinate, procedeu care distruge vitaminele, mineralele, fibrele și crește viteza cu care zahărul este eliberat în sânge. Ca rezultat copiii vor arăta imediat semne de agitație, hiperactivitate, oboseală, agresiune sau lipsa concentrării.

Din fericire această alimentație rafinată poate fi înlocuită cu cele nerafinate ca pâine integrală, cereale integrale, paste integrale. În plus ele sunt bogate în fibre, vitamina B (pentru creștere și energie), fier, magneziu și zinc.

Știați că?

Creierul se bazează pe glucoză pentru a funcționa, deci când nivelul de zahăr din sânge scade, gradul de concentare și comportamentul este direct afectat.

Fructe și legume

Bogate în vitamine și minerale, fructele și legumele sunt o sursă excelentă de phfiytochemicale (pastrează sistemul imunitar puternic și ține la distanță virușii și bolile). În loc să vă concentrați asupra unui singur fruct sau legumă, ar fi bine să includeți o gamă cât mai largă din aceste produse în dieta copilului.

Alimente bogate în proteine

Esențiale pentru dezvoltare, creștere, refacerea țesuturilor, pielii și mușchilor, proteinele nu trebuie să lipsească din dieta copilului. Le puteți găsi în carne de pasăre, pește, produse lactate, ouă, nuci, semințe, fasole și legume.

Alimente bogate în calciu

Calciul mineral are un rol foarte important în creșterea și dezvoltarea sănătoasă a oaselor și dinților. De asemenea alimentele bogate în calciu conțin vitaminele B, A și D. Acestea le puteți găsi în ouă, sardine cu oase la conservă, legume, nuci, fructe uscate, legume verzi, tofu și cereale integrale.

Grăsimea saturată din aceste produse poate fi redusă la copiii peste 5 ani folosind lapte, iaurt sau brânză mult mai slabă. Totuși, copiii sub 5 ani au nevoie de aceste grăsimi.

Acizi grași esențiali

Omega 3 și Omega 6, cunoscuți ca acizi grași esențiali, nu trebuie să lipsească din dieta copilului, deoarece sunt vitali pentru creșterea, dezvoltarea sa, sprijina sistemului imunitar, ajută la construirea celulelor sănătoase și îndepărtează alergiile. Omega 6 poate fi găsită în uleiuri – de floarea soarelui, sofranas, susan, semințe de struguri, soia, porumb-nuci și semințe.

Omega 3 este foarte importantă în creșterea și dezvoltarea creierului. Aceasta se poate găsi în peștele gras (macrou, sardine, somon), legume verzi, cartofi dulci, cereale integrale, fasole, semințe de in, ulei de semințe de in, nuci, ulei de nuci, ulei de canola, masline și ulei de masline.